Wil je jouw branding of het design van jouw bedrijf een boost geven en mee gaan met de laatste trends? Of wil je juist opvallen als bedrijf? Dan zijn deze trends op het gebied van graphic design onmisbaar. Trends hebben hun momenten, ze komen en gaan. Daarom is het belangrijk om up-to-date te blijven. Lees mee voor een update over de laatste trends van 2021:
1. Minimalistische designs
Less is more wordt er ook wel gezegd. Minimalistische designs zijn ontwerpen zonder visuals. Bij minimalistische designs wordt de poespas weggelaten, waardoor er ruimte wordt gecreëerd om alleen de essentiële details te laten zien. Minimalisme zie je tegenwoordig overal, omdat het modern, strak en professioneel overkomt.
2. Line art
Line art valt onder het minimalisme van de grafische wereld, omdat het heel rustig is. Het is een vorm van illustreren met weinig details waardoor het zowel strak als speels kan overkomen. Ook hier is simplicity the key. Je kan het gebruiken voor verschillende onderdelen van je branding, van het logo tot een infographic of patroon.
3. Gradiënt
Gradiënten zijn kleurovergangen waarbij de ene kleur geleidelijk verloopt in de andere kleur. Gradiënten maken een design uniek en modern. Met kleurovergangen laat je iets opvallen en voeg je een dimensie toe aan een ontwerp. Door gebruik te maken van felle en opvallende kleurcombinaties krijgt het design een frisse look.
4. 3D illustraties
Steeds vaker zie je op een website of in een reclame bewegende illustraties. Door illustraties 3D te maken wordt het realistisch en opvallend. Een echte eyecatcher in je branding.
