top of page

NIEUWS.

SOCIAL MEDIA ADVERTISING: WAAROM ZOU JE DAT DOEN? EN HOE PAK JE DAT AAN?

Voor we dieper op de inhoud ingaan, lichten wij toe wat social media advertising inhoudt.


Wat is social media advertising?

Social media advertising is een vorm van betaalde media en heeft als voornaamste doel het bereik van de doelgroep te verbeteren. Of simpelweg, gericht adverteren op social media. Dit kan op verschillende sociale netwerken worden toegepast, zoals Facebook, LinkedIn en Instagram. Elk netwerk heeft zo zijn eigen voor- en nadelen. 

In deze blog willen wij het algemene gebruik van social media advertising onder de aandacht brengen.


Wat zijn de voordelen van social media advertising?

Social media advertising kent vele voordelen ten opzichte van traditionele advertising, zoals krant, radio en tv. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende voordelen. 

  1. Doelgericht – de mogelijkheid is er om een specifieke doelgroep te bereiken

  2. Meetbaarheid – Misschien wel een van de grootste voordelen van een digitaal kanaal is de meetbaarheid. Alles kan geanalyseerd worden. Deze analyses brengen nieuwe kennis voor huidige en toekomstige campagnes met zich mee. Hierdoor is het meteen inzichtelijk hoeveel mensen hebben geklikt op de advertentie, wat daaruit is gekomen en ook hoeveel mensen vervolgens weer zijn afgehaakt.

  3. Optimalisatie – Doordat alles geanalyseerd kan worden, kan precies bekeken worden welke onderdelen van de advertentie wel in de smaak vallen en welke niet. Hierdoor kan de advertentie verder geoptimaliseerd worden.

  4. Mogelijkheid tot dialoog – Vaak worden er op jouw advertentie reacties geplaatst. Dit biedt jou de mogelijkheid de dialoog aan te gaan.

  5. Opbouw van een lange termijn relatie – Indien iemand naar aanleiding van de advertentie de pagina liket, is deze persoon geabonneerd op alle updates. Op deze wijze bouw je een lange termijn relatie op. 

  6. Lagere kosten – Vergeleken met traditionele massamedia is social media advertising relatief goedkoop.

Welke social media advertenties bestaan er?

Elk sociaal netwerk kent zijn eigen manier van adverteren. Er zijn drie vormen te onderscheiden

  1. Toename volgers – Deze vorm van advertising heeft als doel om het aantal volgers te vergroten. 

  2. Promoted content – Hierbij is het doel om meer mensen te bereiken met jouw social media posts.

  3. Leadcampagne – Deze campagne wordt ingezet als je aandacht wilt voor een webpagina. Social media wordt hierbij ingezet om traffic naar een externe URL te creëren. 

Ik wil beginnen met adverteren, wat nu?

Om de social media advertenties zo effectief mogelijk te maken, bepalen wij samen de volgende zaken:

  1. Budget – Hoeveel wil jij besteden aan uw social media advertenties?

  2. Doelstelling – Wat wil jij bereiken?

  3. Doelgroep – Welke doelgroep wil jij met de advertenties bereiken?

  4. Segmentatie – Op social media kun jij verschillende doelgroep-segmenten bepalen. Hoe segmenteer jij?

  5. Looptijd – Wat wordt de looptijd van jouw social media advertenties?

Als bovenstaande zaken zijn bepaald, dan gaan wij aan de slag! Om jou zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, zetten wij onderstaand proces in:

  1. Campagnestructuur – Aan de hand van jouw doelstelling bepalen wij welke vorm van advertising het grootst mogelijke resultaat zal opleveren. Het opzetten van de campagnestructuur is de eerste stap hiernaartoe.

  2. Creatie – De advertentie wordt gecreëerd.

  3. Start – De campagne gaat van start.

  4. Monitoring en optimalisatie – Wij monitoren de campagne en optimaliseren waar nodig.

  5. Rapportage – Je ontvangt van ons een rapport over de resultaten van de campagne. Wat gaat goed en wat kan beter?

Bij ons staat de klant centraal. Daarom vinden wij het belangrijk jou goed te informeren voor, tijdens en na de campagne. 


Wil jij meer te weten komen over social media advertising? Stuur ons een berichtje en krijg meteen reactie!

bottom of page