top of page

NIEUWS.

Sla je slag op dit populaire social media platform!

Welk platform bedoel je? TikTok natuurlijk! TikTok is de snelst groeiende social media app ter wereld en is erg populair bij een specifieke doelgroep. De app word vooral gebruikt door jongeren tussen de 6 en 24 jaar en maandelijks zijn er meer dan 500 miljoen actieve gebruikers. Door de grootte van dit social mediakanaal is de app niet alleen meer interessant voor consumenten, maar ook bedrijven kunnen dit in gaan zetten als marketingtool.

Wat is TikTok?

Voordat je begint met adverteren is het handig om een beter begrip te krijgen van TikTok. TikTok is een social media-netwerk dat zich richt op videocontent. In 2016 werd het gelanceerd onder de naam musical.ly, inmiddels heet de app TikTok en groeit het razendsnel. Op TikTok kunnen gebruikers video’s bekijken en plaatsen die tussen de 15 seconde en 1 minuut duren. Het doel is om video’s te produceren met muziek op de achtergrond. Op de app hoeft niet alles perfect te zijn, het gaat erom dat je leuke of humoristische video’s maakt waarin andere gebruikers zich kunnen identificeren. TikTok onderscheidt zich van andere social medianetwerken, omdat het de enige applicatie is die zich volledig richt op videocontent.

Wat kan je als marketeer met TikTok?

Marketeren op TikTok staat nog redelijk in de kinderschoenen, maar dat betekent niet dat je er geen gebruik van moet maken. Juist door dit te doen kun je je onderscheiden van andere bedrijven. Doordat het zich in een vroeg stadium bevindt, is het redelijk goedkoop om te adverteren, dit maakt het erg aantrekkelijk voor bedrijven met de doelgroep van TikTok. Op de app kun je zowel advertising en influencer marketing inzetten.

Adverteren op TikTok:

Als je wilt adverteren op TikTok dan kun je bij verschillende partijen terecht. Dit zijn de type advertenties die je kunt kopen:

- Pre-rollads zijn advertenties die drie tot zes seconde duren, je ziet deze voordat een TikTok-video start;

- OverlayAds zijn advertenties die te zien zijn bovenaan een video;

- Verticalads zijn advertenties die tot 15 seconde kunnen duren, ze zijn skippable en worden getoond tussen de video’s door;

- Billboards zijn gesponsorde video’s die 2 seconde te zien zijn voordat de video start.

Eigen content

De meest logische manier van adverteren op TikTok is nog altijd om eigen content te maken of verbinden. Als het bij de identiteit van het bedrijf past, kun je bijvoorbeeld hashtags claimen en zo een challenge starten, deze zijn er in overvloed en ook veel bedrijven maken hier gebruik van. Content kan ook viral gaan en dit is de voornaamste sleutel tot succes op TikTok.


Wordt TikTok jouw nieuwe marketingstrategie?



bottom of page