Communicatiestrategie anno 2021
Veranderen is niet iets voor later. Het is voor nu. Hoe waarborg je in tijden, zowel van voorspoed als tegenspoed, een ijzersterk logistiek concept? Hoe kun je waarde blijven toevoegen in de supply chain? Maar bovenal: hoe blijf je zichtbaar bij de doelgroep en hoe vertel je jouw unieke verhaal? Bij Hudig & Veder wordt op verschillende vlakken in de organisatie ingezet op een duurzame strategie. Samen met MLM Promotions geven zij vorm aan onze communicatie door het verhaal van Hudig & Veder te vertellen.
Communicatie
225 jaar aan verhalen, persoonlijkheden en successen. Verhalen die verteld moeten worden. Stuk voor stuk verteld door mensen die iedere dag weer een toegevoegde waarde hebben en zich al jaren inzetten voor de organisatie. Wie zijn de mensen achter de naam Hudig & Veder? Wat drijft hen? Hoe zien zij de toekomst? Samen met MLM Promotions wordt dat verhaal tot leven gebracht. “Voor het houden van interviews met onze medewerkers hebben we de juiste partner gevonden in MLM Promotions. Zij staan op een prettige wijze onze medewerkers te woord en weten exact de essentie van het verhaal goed weer te geven op een manier die past bij onze organisatie. Dat wij hierin een echt logistiek marketingbureau hebben gevonden, maakt het nog makkelijker. Je praat met mensen die snappen waar het over gaat. Welke boodschap er moet worden overgebracht”, aldus Elise Boender, Marketing & Communicatie Hudig & Veder. Het past ook bij de tijd om online zichtbaar te zijn. Daar moet je als logistieke organisatie op inspelen.
De trend van de laatste jaren is toch dat communicatie steeds meer online gebeurt. Het informeren van mensen, maar ook de interactie met de klant vindt steeds meer online plaats. In een business waar persoonlijk contact van groot belang is, is het dus zaak om binnen de online wereld daar een juiste weg in te vinden. Het afgelopen jaar heeft ook laten zien dat online communicatie een must is geworden. Hierin is het belangrijk om dicht bij jezelf te blijven als organisatie en in te zetten op jouw unieke verhaal. Je kunt de marketing en communicatieactiviteiten zo uitgebreid mogelijk maken. Bij ons kan je wat dat betreft klein beginnen en groots eindigen, vertelt Michelle Marsé van MLM Promotions.
Naast communicatie hebben wij als Hudig & Veder ingezet op een duurzame organisatiestrategie door te kijken waar de behoeften van onze klanten liggen? Wat vraagt de markt? Waar kunnen wij nog meer toegevoegde waarde bieden? Met behulp van digitalisering en ons ABC concept zijn wij klaar voor de toekomst. Proactief in plaats van reactief.
Digitalisering
Digitalisering is een duidelijk zichtbare trend in de markt die steeds meer vorm krijgt. De mogelijkheden omtrent elektronische uitwisseling van data zijn eindeloos. Dit merken wij natuurlijk ook. Hier spelen wij op in door steeds meer onze processen te optimaliseren en samen met onze software partners een passend IT systeem te ontwikkelen. Een systeem dat ervoor zorgt dat onze processen nog beter aansluiten wij de wensen van de klant. Hierbij kun je denken aan het uitwisselen van gegevens en het inzien van informatie. Op deze manier voegen we waarde toe voor de klant. Transparantie is van grote waarde en wij voeren dit dan ook graag door in de gehele organisatie. De transparantie ontwikkelt zich daarom ook intern. Door ons ABC concept is er een synergie tussen de afdelingen en bieden wij complete logistieke oplossingen voor onze klant.
Ketenregie door Hudig & Veder
Het ABC concept bestaat uit een samenwerking van de verschillende afdelingen binnen Hudig & Veder. Binnen deze samenwerking creëren we een ultiem logistiek plan voor onze klanten. Dit doen we door de krachten van de afdelingen Agencies, Bulk en Chartering te bundelen. Samen vormen zij het ABC-concept. Met dit concept bieden we de hoogst mogelijke service aan onze klanten wat leidt tot een duurzaam, kostenvriendelijk en overzichtelijk logistiek proces. Een proces dat is ontworpen om onze klanten te ontzorgen. Ook onze afdeling Projects heeft een eigen plek binnen het systeem. Onze specialisten van deze afdeling vinden voor elke logistieke uitdaging een geschikte oplossing voor project en breakbulkladingen.
Het concept kan het best omschreven worden als een supply chain onder eigen regie. Ons doel is om een one-stop shop te creëren voor onze klanten en zo de extra service te blijven bieden die ze van ons gewend. Met de opening van ons warehouse in de Laurenshaven in Rotterdam voor de overdekte opslag van droge bulkgoederen is het compleet. Laat de toekomst maar komen.
----------
Ga hier naar de website van Hudig & Veder