NIEUWS.

226 JAAR AAN VERHALEN - DE (ONLINE) COMMUNICATIESTRATEGIE VAN HUDIG & VEDER


Bij Hudig & Veder wordt op verschillende vlakken in de organisatie ingezet op een duurzame strategie. Deze strategie wordt ook toegepast op het gebied van online marketing en communicatie. Samen met MLM Promotions geven zij vorm aan de communicatie door de verhalen van Hudig & Veder tot leven te brengen.


MLM Promotions, hét marketingbureau voor de logistiek, levert maatwerk en richt zich op langdurige samenwerkingen. Scheepvaartbedrijf Hudig & Veder werkt op dezelfde manier. Het is dan ook logisch dat deze twee partijen elkaar hebben gevonden. Elise Boender, marketing-en communicatiemedewerker bij Hudig & Veder, heeft als doel om ervoor te zorgen dat het duidelijk is waar Hudig & Veder voor staat en hoe compleet de logistieke oplossingen zijn. Om dit doel te bereiken, hebben Hudig & Veder en MLM Promotions de krachten gebundeld.

De wereld van de scheepvaart is en blijft een ‘peoples business’. Mensen doen zaken met mensen. Om de mensen achter Hudig & Veder meer zichtbaar te maken is er een start gemaakt met een reeks portretten van werknemers. Welke werkzaamheden voeren zij uit? Wat maakt hun werk uitdagend? En welke ontwikkelingen zijn er doorgemaakt?

MLM Promotions neemt de interviews af en geeft de artikelen vorm. ‘Het is hierbij belangrijk dat de identiteit van het bedrijf duidelijk naar voren komt. De tone of voice is zakelijk en de focus ligt op de kennis en ervaring van ruim 225 jaar. Het persoonlijke karakter van Hudig & Veder is echter een groot onderdeel van het DNA, waardoor het ook zeker duidelijk mag worden waar het hart sneller van gaat kloppen.

Het team van Hudig & Veder is een mooie mix van jonge mensen en mensen die er al langere tijd werkzaam zijn, soms tot wel 50 jaar. De loyaliteit is niet alleen zichtbaar bij het team, maar ook bij de klanten. ‘Zo zijn er samenwerkingen met klanten van 30 of soms wel 40 jaar.’

Voor Elise is de grootste toegevoegde waarde van MLM Promotions de expertise in de logistiek wereld. ‘Het is belangrijk voor ons dat degene met wie we samenwerken kennis heeft over logistieke processen. Dat maakt het met elkaar schakelen makkelijker.’ Volgens Elise spreken zij en Michelle dezelfde (logistieke) taal.


Ketenregie door Hudig & Veder – Het ABC concept


Het ABC concept bestaat uit een samenwerking van de verschillende afdelingen binnen Hudig & Veder. Binnen deze samenwerking creëren ze een ultiem logistiek plan voor hun klanten. Dit doen ze door de krachten van de afdelingen Agencies, Bulk en Chartering te bundelen. Samen vormen zij het ABC-concept. Met dit concept biedt Hudig & Veder de hoogst mogelijke service aan onze klanten wat leidt tot een duurzaam, kostenvriendelijk en overzichtelijk logistiek proces. Een proces dat is ontworpen om onze klanten te ontzorgen.

Ook de afdeling Projects heeft een eigen plek binnen het systeem. De specialisten van deze afdeling vinden voor elke logistieke uitdaging een geschikte oplossing voor project en breakbulkladingen. Het concept kan het best omschreven worden als een supply chain onder eigen regie.

Het doel is om een one-stop shop te creëren voor de klanten en zo de extra service blijven bieden die ze van Hudig & Veder gewend zijn. Met de opening van het warehouse in de Laurenshaven in Rotterdam een aantal jaar geleden voor de overdekte opslag van droge bulkgoederen is het compleet. Laat de toekomst maar komen.

Een volgende stap in de samenwerking tussen MLM Promotions en Hudig & Veder is dat klanten hun verhaal vertellen over hun ervaring met het scheepvaartbedrijf waardoor zij ambassadeurs worden. Deze verhalen dragen bij aan een positief imago, maar ook leidt het tot partnerships met klanten. Elise: ‘Niet voor de quick win gaan, maar echt iets opbouwen voor de langere termijn.’


Artikel van Nieuwsblad Transport: https://www.nt.nl/brandstories/2021/05/31/226-jaar-aan-verhalen-de-onlinecommunicatiestrategie-van-hudig-veder/