MLM nieuwe logo (1).png

2019: Hoe succesvol was dat eigenlijk? Wat gaan wij écht niet meer doen?

Hoe kijken wij terug op een eerste jaar ondernemen? Het begin van het bouwen aan een idee, een droom. Turbulent was het zeker. In gesprek met Celine (Project & Design Manager) en Michelle blikt MLM Promotions terug op 2019 en kijken wij kort vooruit.


"Als jij mij nu vraagt of er veel is gebeurd, dan is mijn eerste reactie: nee, dat valt wel mee. Of: het is allemaal langzamer gegaan dan ik dacht. Maar is dat zo? Als ik kijk naar waar ik een jaar geleden als ondernemer, zowel persoonlijk als met MLM Promotions stond, dan is er eigenlijk een hoop gebeurd." aldus Michelle over het afgelopen jaar.


Wat is tot nu toe de grootste uitdaging geweest?

Michelle: voor mij is dat absoluut het combineren van de lange termijn groei met de dagelijkse gang van zaken. De planning van projecten, het inwerken van nieuwe mensen, maar ook de groei van het aantal klanten en daarmee ook het werk en de behoefte aan gestructureerde workflows was echt een hoop om te realiseren. Wij hebben daarin echt grote stappen gemaakt, maar ik had liever met nóg meer aandacht en nog betere communicatie sommige projecten gerealiseerd. Dat is misschien ook wel goed. Om kritisch te blijven. Het kan namelijk altijd beter.

Mijn persoonlijke uitdaging zit duidelijk op het gebied van timemanagement. Het klinkt ontzettend cliché, maar in die valkuil ben ik zeker getrapt. Aan het einde van de dag heb je een bedrijf met een team dat voldoende omzet moet genereren. Het is belangrijk om ook kritisch te blijven op waar je jouw tijd aan besteed. Bij MLM Promotions staat het persoonlijke contact, de ondernemersdrive en het altijd en overal meedenken met de klant centraal. Als je hiernaar leeft, dan zijn dat ook gevaarlijke kernwaarden. Voor je het door hebt, ben je een hele dag bezig aan iets wat commercieel gezien niet de meest verstandige tijdsbesteding is. Dat kan niet meer. Dat past ook niet meer.


Celine: Naast dat het opstarten van een bedrijf en alles wat daar bij komt kijken, al een enorme uitdaging is, is voor mij het daadwerkelijk ontwerpen voor klanten een van de grootste uitdagingen geweest. Professioneel zijn, precies werken en kennis hebben, helpt bij het bepalen van het juiste design of de juiste marketingstrategie. Het ontwerpen van de identiteit van een bedrijf is een mooi proces waar ik het liefst weken de tijd voor wil nemen. Maar je hebt geen maanden voor een project, want alles moet vaak snel. Daarnaast kunnen de eisen en smaak van een klant soms ver afstaan van mijn eigen smaak. Hoe ga je hiermee om? En hoe maak je duidelijk dat sommige dingen qua design misschien niet de juiste keuze zijn? Iedereen heeft een mening en een eigen smaak en soms verandert deze ook nog meerdere keren in een proces. Dit maakt het werk als Design Manager vrij uitdagend, maar aan de andere kant juist heel leuk, omdat ik elke dag weer in aanraking kom met verschillende mensen met verschillende visies, smaken en meningen.


Waar ben je het meest trots op?

De uitbreiding van onze diensten. Wij zitten vol met ideeën en ook wij zien dat het uitvoeren van één onderdeel van een marketingplan efficiënt kan zijn voor de klant, omdat je werk uit handen neemt, maar je moet je echt afvragen hoe effectief dat is. Onze kracht zit in het uitdenken van de juiste marketingaanpak, de inzet van de juiste tools en kanalen inclusief de uitvoering daarvan. De ontzettend gave klanten, van starters tot aan multinationals die wij hebben mogen helpen bij een gestructureerd marketingplan is iets waar ik trots op ben. Zeker voor een eerste jaar. Dan zie je namelijk écht wat marketing voor verschil kan maken in een organisatie op het gebied van branding en het krijgen van nieuwe leads.


Celine: het meest trots ben ik op de groei die we als MLM hebben doorgemaakt. Niet alleen MLM heeft een groei doorgemaakt, ook ikzelf ben op persoonlijk vlak verder gegroeid. Als ik mijn werk van nu dan ook vergelijk met het begin van het jaar zie ik hier al een positieve ontwikkeling in. Dingen die ik toen heb gedaan, zou ik nu misschien anders ontwerpen of aanpakken.


Waar kijk je naar uit?

Lastige vraag. Ik wil namelijk nog niet alles zeggen, omdat onze 2020 video er nog aankomt. Hierin zal ik uitgebreider ingaan op wat je allemaal van ons kunt verwachten. De focus heeft toch wel de structuur aanbrengen in onze projecten en daarin samen met de klant groeien. Alleen het allerleukste is toch wel dat er zoveel op de planning staat voor onze eigen branding in de markt, zowel offline als online, dat ik heel benieuwd ben wat dat gaat opleveren. Dat jullie meer van MLM Promotions zullen gaan horen, staat voorop.


Celine: Samen werken we dag en nacht aan het behalen van onze doelen, het verlenen van de best mogelijke service aan onze klanten en het halen van deadlines. Ik ben enorm blij en dankbaar voor de groei die we in 2019 hebben doorgemaakt. In 2020 gaan we nog harder, beter en meer aan de slag om MLM Promotions écht op de kaart te zetten. Daar kijk ik enorm naar uit.

DESIGN | BRANDING & STRATEGIE | SOCIAL MEDIA | MEER SALESLEADS

MLM nieuwe logo (1).png

CONTACT 

MLM Promotions

Westblaak 92 Unit 28

3012 KM Rotterdam

  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
Bellen_edited.png
Icon%20email_edited.png